Het PIM-systeem is een platform dat de uit verschillende bronnen verzamelde productgegevens centraliseert en het mogelijk maakt de kwaliteit ervan te analyseren, te verrijken, te standaardiseren en homogeen over verschillende kanalen te verspreiden. Kortom, PIM wordt de bron van productinformatie voor bedrijven in elke sector. Als een bedrijf bovendien e-commerce heeft, kan de PIM worden geïntegreerd met het online handelsplatform dat het bedrijf gebruikt (zoals Magento, Shopify of WooCommerce), naast andere verkoopkanalen en softwaresystemen. In elke e-commerce business is teamwork essentieel. Maar het onderhouden van communicatie tussen meerdere mensen en kanalen tegelijk is vermoeiend. Een PIM-systeem lost deze problemen op omdat het arbeidsbesparend werkt, de communicatie tussen afdelingen en werknemers vergemakkelijkt en ervoor zorgt dat al uw verkoopkanalen en catalogi in realtime worden bijgewerkt.
Het doel van het PIM-systeemHet PIM-systeem dient bedrijven en verkopers voor het opslaan en bijwerken van alle informatie met betrekking tot hun productcatalogi. Deze oplossing maakt gebruik van een participatief cloud-opslagsysteem, dat centralisatie en productiviteit vergemakkelijkt en ervoor zorgt dat de informatie de juiste kanalen bereikt en het gewenste publiek aantrekt.
Organisatie van de gegevensDe informatie op het e-commerce platform, de mobiele apps, de marktplaatsen, de gedrukte catalogi en de informatie op de verkooppunten wordt georganiseerd en up-to-date gehouden. Bovendien zorgt PIM in e-commerce ervoor dat de leden van het marketingteam van een bedrijf op elkaar zijn afgestemd. Een PIM biedt rapporten over de kwaliteit van de inhoud en eventuele updates van de gegevens, evenals een geschiedenis van wijzigingen en aanpassingen, zodat u altijd weet welke mensen in het team met toegang tot de dienst de catalogus hebben bewerkt en wanneer.
Centralisatie van gegevensVia dit systeem kunnen teamleden met toegang tot het systeem producten ordenen en sorteren volgens de gewenste categorieën en gegevensvelden, en de bijbehorende gegevens bijwerken, die op alle platforms die met het PIM zijn verbonden, op dezelfde manier worden weergegeven. Er zullen geen fouten meer zijn tussen fysieke en digitale catalogi, of tussen producten uit dezelfde collectie die verschillende bestanden en gegevens hebben. Deze centralisatie maakt het gemakkelijker de inhoud van catalogi in verschillende talen te vertalen en aan te passen aan de verschillende internationale normen en markt voorschriften. Uw PIM systeem garandeert dat dezelfde volledige informatie wordt weergegeven op alle kanalen, en dat deze in real time zichtbaar is voor alle leden van het bedrijf en in elk land waar uw online winkel wordt geraadpleegd.
Soorten bedrijven die een PIM nodig hebbenEen PIM is een oplossing die steeds meer in trek is bij bedrijven van elke omvang. De software die enkele jaren geleden alleen toegankelijk was voor grote ondernemingen, is nu beschikbaar voor het midden- en kleinbedrijf. PIM is van essentieel belang wanneer een onderneming een aanzienlijk volume aan catalogi en verkopen beheert, dat onmogelijk manueel kan worden beheerd door kleine teams. Verkopers, distributeurs, fabrikanten, merken en bedrijven die verschillende kanalen en documenten gebruiken voor productinformatie en -updates, zullen hun prestaties zien verbeteren met een PIM.
ConclusieNu u weet wat PIM betekent, wat het is en hoe het uw bedrijf kan helpen, verspil geen tijd meer en implementeer dit systeem in uw bedrijf. Een PIM systeem ontvangt talrijke productgegevens uit een e-commerce catalogus en brengt er harmonie in aan alvorens het aan de wereld en aan uw cliënteel te lanceren via alle kanalen die u wenst. |