Verenigde Zaken
Image default
Detailhandel

Verschillende manieren om op maat gemaakte etiketten voor je bedrijf te gebruiken

Het doet er niet toe of je bedrijf nu groot of klein is, een sterk en strategisch marketingplan is altijd essentieel. Advertentie- en marketingkosten kunnen snel oplopen, dus het is belangrijk om beslissingen te nemen die zowel effectief als kostenefficiënt zijn. Als je het je niet kunt veroorloven om je product verpakking en ander verzendmateriaal volledig aan te passen, kunnen op maat gemaakte etiketten, bijvoorbeeld de Avery etiketten, een goed alternatief zijn.

Op maat gemaakte etiketten

Op maat gemaakte etiketten zijn namelijk een krachtige manier om je product of verpakking te onderscheiden van de concurrent en de naamsbekendheid te vergroten. Je kunt etiketten maken met je merk logo, productnamen, dankberichten, merkkleuren en nog veel meer. Een goed ontworpen, aantrekkelijk logo op je product kan een grote bijdrage leveren om je producten en bedrijf er professioneel uit te laten zien en je klanten betrokken te houden. Als je geen idee hebt hoe je dit moet aanpakken, dan kun je de website van Avery bekijken om wat inspiratie op te doen. 

Op maat gemaakte etiketten op je producten

Als je een klein bedrijf hebt, bijvoorbeeld een coffeeshop, dan kan het soms moeilijk zijn om het budget te vinden om materialen zoals bekers, bakjes en tassen op maat te maken. Aangepaste etiketten zijn een eenvoudige, goedkope en effectieve merkstrategie die dezelfde herkenning kan bereiken. Plak je op maat gemaakte etiketten gewoon rechtstreeks op je producten. Je klanten zullen het bedrijf voor je promoten wanneer ze je deur uitlopen met een product van je met het de op maat gemaakte etiketten.

Voorbeelden van etiketten

Je kunt gebruik maken van merklogo etiketten. Deze kun je rechtstreeks aanbrengen op alle producten die je verkoopt. Dit helpt klanten je te herinneren en kan de aandacht trekken van andere potentiële klanten en voorbijgangers nadat het product je winkel heeft verlaten. Daarnaast kun je ook gebruik maken van informatieve etiketten. Hiermee geef je klanten informatie over het product, zoals de ingrediënten, de houdbaarheidsdatum en het product zelf. Zo een etiket is perfect voor versgebakken producten, voedsel en zelfgemaakte items. Daarnaast kun je ook beschrijvende etiketten gebruiken. Deze geven details weer over het product.

https://www.avery.nl