Verenigde Zaken
Image default
Marketing en reclame

Waar moet je merk uit bestaan?

Elk bedrijf wilt graag dat zijn merk veel naamsbekendheid heeft en een succesvol merk is. Je wilt dat de klanten je merk waarderen en graag iets willen aanschaffen. Klanten zijn alleen niet de enige groep die geïnteresseerd zijn in je merk. Huidige, maar ook toekomstige werknemers zijn ook geïnteresseerd in je merk en moeten daar dan ook veel over weten. Ook investeerders, stakeholders, beïnvloeders en potentiële partners zullen weten wat voor een soort merk je bent. 

Al deze groepen hebben dan ook interactie met het merk. Elk heeft zijn eigen functie en heeft dus vanwege verschillende redenen een connectie met je merk. 

In deze blog wordt er uitgelegd waar je merk uit moet bestaan om je merk tot een succesvol merk te ontwikkelen. 

Wees creatief en innovatief

Als je een merk hebt is het belangrijk dat mensen je merk onthouden en makkelijk herkennen. Daarom moet je je merk zo creatief en innovatief mogelijk maken en houden. 

Bedenk dan ook iets onverwachts om mensen te verrassen, waardoor ze niet zo snel je merk zullen vergeten. Ga vooral voor inspiratie zoeken. Dit kan in principe overal. Je kan thuis naar inspiratie zoeken op het internet of buiten gaan wandelen en tijdens de wandeling inspiratie opdoen. 

Ontwikkel een onderscheidend en interessante logo, kleurenschema en slogan. Als je dit niet zelf kan dan kan je dit ook gemakkelijk door iemand laten doen. Zo ga je ook weer samenwerking aan en zijn er nieuwe mensen die jouw merk ontdekken. 

Consistente branding

Je merk promoten is ontzettend belangrijk. Door je merk je promoten zul je je doelgroep vergroten en dus ook meer klanten aantrekken. 

Als je eenmaal een merk volledig hebt ontwikkeld, kun je gaan denken aan de social media platformen. De social media kanalen en je website moeten aansluiten met je merk. Ze moeten dezelfde kleurenschema hebben en het hetzelfde gevoel en sfeer afgeven als het merk zelf. Als je eenmaal de social media platformen hebt aangemaakt, kun je gaan werken een betaalde advertenties, zodat jouw pagina’s bij de juiste doelgroep aankomt. 

Dan is het ook belangrijk dat je consistent je social media platformen bijhoudt om meer klanten aan te trekken en om deze dan ook te behouden. 

Als je dit zelf te lastig vindt dan zijn er genoeg mensen die je kan inhuren die jou kunnen helpen met de social media kanalen. 

Maak content waarmee je de klanten informeert over je merk op een goede landingspagina. Waar is het begonnen? Wat houdt het merk in? Wat betekent het voor jou?

Zorg ervoor dat de doelgroep goed weet wat zij kunnen verwachten op jouw social media platformen. 

Zij zullen jou dan wellicht ook willen benaderen. Zorg er dan ook voor dat je reageert op vragen om interactie te creëren en om meer duidelijkheid te geven. 

Door een interacties te hebben met je volgers zul je een band creëren. Het is belangrijk om een band te creëren met je volgers, omdat zij de klanten zijn en jouw merk wellicht zullen delen. 

Daarnaast kun je ook de straat opgaan om je merk te promoten. Deel flyers uit en leg daarbij uit aan de mensen waarom zij de flyer krijgen, zodat ze deze een paar seconden later niet gelijk weggooien. Plaats deze flyer dan ook op plekken waarvan jij denkt dat je doelgroep te vinden is. Wellicht is dit in scholen, koffietentjes, restaurants, etc. 

Praat er ook over met je vrienden en familie. Zij zullen de eerste de mensen zijn die gemakkelijk jouw merk wilt delen met andere vrienden en familie en ga zo maar door. 

 

https://doelbewust.nl/hoe-richt-je-een-goede-landingspagina-in-10-tips/