Verenigde Zaken
Image default
Financiële diensten

Dit is waarom je een digitaal visitekaartje zou moeten gebruiken

Gebruik jij ook nog papieren visitekaartjes om je gegevens met iemand uit te wisselen?Dan is de kans vrij groot dat dit visitekaartje ergens in een lade beland en niet meer naar wordt omgekeken. Je dient namelijk allereerst de gegevens die op dit kaartje staan over te nemen en vervolgens nog een belletje doen of een mailtje sturen. Uit verschillende onderzoeken is namelijk gebleken, dat de respons maar liefst 60 procent lager is, dan wanneer iemand je gegevens direct kan opslaan. Om op deze vraag en vooral probleem in te spelen, zijn de digitale visitekaartjes bedacht. Hiermee kun je direct de informatie opslaan op je telefoon. Hoe dit werkt, vertellen we je hier.

Iedereen kan ermee overweg

Het fijnste aan deze plastic visitekaartjes is, dat ze geschikt zijn voor jong en oud. Toch gebruikt nog niet iedereen ze. Wel weten we, dat ze steeds populairder worden en op lange termijn ook het ouderwetse fysieke visitekaartje zullen gaan vervangen. Het is namelijk niet alleen een stuk praktischer, maar is het ook beter voor het milieu. Daarnaast is het ook een stuk voordeliger en is de kans op een mailtje n.a.v. een gesprek een stuk groter. Een fysiek visitekaartje raak je immers nog wel een keer kwijt. Vooral wanneer je op een beurs loopt en meerdere kaartjes krijgen, dan ga je natuurlijk niet alles ‘s avonds zitten overtype in je telefoon.

Zowel zakelijk als privé

Het digitale visitekaartje is zowel zakelijk als privé natuurlijk ontzettend makkelijk. Hoe vaak wissel je namelijk wel geen persoonlijke gegevens uit met iemand. Bijvoorbeeld met iemand die je na een tijd niet te hebben gesproken weer tegenkomt, maar vooral zakelijk biedt het natuurlijk enorme voordelen. Vooral wanneer je een product verkoopt, is het belangrijk dat iemand direct over je gegevens beschikt. Wanneer ze dan eerst je gegevens moeten overnemen vanaf een fysiek kaartje, dan is de kans op een succesvolle lead een stuk kleiner. Doordat de potentiële klant je gegevens direct in z’n telefoon heeft staan, is het een stuk aannemelijker dat ze je terugbellen. Daarnaast is de kans op het kwijtraken van je gegevens natuurlijk ook direct volledig verdwenen. Kortom, iedereen zou ze moeten gebruiken.