Bij veel bedrijven is het zo dat er een moment komt, dat het steeds drukker wordt. Dat is natuurlijk leuk. Alleen komt het er dan wel op neer dat de processen nog niet daarop zijn ingericht. Het loopt allemaal niet zoals het hoort. Is het elke dag weer een gevecht, aangezien de zaken nog niet op rolletjes lopen? Dan heb je mogelijk wat aan deze tips voor een soepele bedrijfsvoering. Office beheerMet meer medewerkers komt er meer kijken, ook ten aanzien van het office beheer. Als het office beheer eerder nog prima ging, kan het nu zorgen voor ergernissen én beveiligingslekken. Dat is natuurlijk niet handig. De oplossing is simpel: office beheer uitbesteden. Daarmee heb je geen zorgen meer en loopt alles soepel. Geen onnodig oponthoud. Digitale formulierenHet is zeker niet de bedoeling om het menselijke aspect te vergeten. Zie digitalisering ook niet als een absolute vervanging van menselijkheid. Maar digitale forumlieren kunnen wel degelijk zorgen voor een soepelere bedrijfsvoering. Met digitale forumlieren is alles direct bijgewerkt en kun je systemen aan elkaar koppelen. Daarnaast kun je digitale formulieren gebruiken voor bijvoorbeeld een extra controle van de voorraad. Dit voorkomt dure fouten. Transparantie in de bedrijfsvoeringTransparantie, zowel over productie als financiën zorgt ervoor dat medewerkers weten wat er speelt. Dit zorgt ervoor dat ze ook zien wat het eindresultaat is. Daarmee zorg je voor betrokkenheid. Zo is de rol die medewerkers in het geheel spelen voor de medewerker zelf ook helder. Dat helpt bij het geven van betekenis aan het werk. Medewerkers zijn sneller geneigd mee te denken en te voorkomen dat er iets van het bord valt, als ze het werk zinvol vinden. Ruimte voor leuke dingen houdenHet is niet erg dat er veel gedaan moet worden, maar als mensen hierdoor geen lolletje meer mogen hebben op het werk? Dan raakt de batterij van mensen vaak sneller leeg. Een goede balans tussen werk en gekkigheid is dus van belang. Belangrijker vaak dan sommige leidinggevenden denken. Luister naar medewerkersVaak hebben zij goede praktische ideeën, om de processen beter te laten verlopen. Doe er je voordeel mee. Is het toch niet wat? Geef dan aan dat je de tip waardeert. Vertel dat je het alleen niet zo zit zitten en waarom. Op die manier voelt een medewerker zich wel gehoord en gezien. Bovendien komt diegene daarna nog met een verrassend tegenargument, waardoor er toch een verbetering tot stand kan komen. |
https://alta-ict.nl/diensten/beheer/ |