Verenigde Zaken
Image default
Marketing en reclame

Zo organiseer je een zakelijk evenement met een informeel tintje

Zakelijke evenementen worden om verschillende redenen georganiseerd. Als bedankje naar je klanten op personeel toe voor de prettige samenwerking. Een teambuildingevenement om de samenwerking op de werkvloer te bevorderen. Of als werving van nieuwe klanten of prospects. Wat de reden ook is, om een succesvol evenement op poten te zetten heb je een aantal basis ingrediënten nodig. In dit artikel gaan we daarom wat dieper in op de factoren waarmee jij een succesvol evenement wegzet

Samenwerking, gezelligheid en lekker eten

Een van de belangrijkste doelen van een zakelijk evenement is het bevorderen van de samenwerking. Of dat nu met zakenpartners, personeel of andere bedrijven uit de buurt is maakt niet uit. Prettig zakendoen is gebaseerd op samenwerken en vertrouwen. Organiseer een gezellig etentje met vooraf een presentatie. Of een borrel waarbij je iemand uit je zakenkring of personeel in het zonnetje zet voor geleverde prestaties. Je kunt zelfs een bokaal of gouden medaille uitreiken aan degene die iets uitzonderlijks heeft gedaan. Door mensen en hun prestaties te waarderen bindt je ze aan je bedrijf. En de beste ondernemers weten dat goed personeel en goede zakenrelaties onbetaalbaar zijn!

Maak er een competitie van

Een andere manier om een leuk zakelijke evenement te organiseren is door er een competitie van te maken. Sommige ondernemers organiseren een bedrijventoernooi met volleybal, voetbal of hockeywedstrijden. Verschillende bedrijven nemen het tegen elkaar op en strijden om de voetbalbeker of kampioensschaal.

Daarna regel je bijvoorbeeld een gezellige barbecue zodat iedereen elkaar beter leert kennen. Zo zorg je voor onderlinge competitie, samenwerking en betere communicatie binnen het team en een informele sfeer waarbij mensen op persoonlijk gebied met elkaar kunnen kletsen. Zo ontstaan de beste werkrelaties!

Gerelateerde artikelen

Trek potentiële klanten aan met een bedrukte reclame vlag

Zo verrijk je jouw website met beeld

Hoe kun je je Google-advertenties effectief beheren?