Verenigde Zaken
Image default
Marketing en reclame

Het belang van een sterk logo

Ben je werkzaam in de marketingbranche of ben je net je eigen bedrijf gestart? Dan zal het belang van een sterk logo je vast niet ontgaan zijn. Een logo geeft een vorm en gezicht aan jouw bedrijf. Het is ook het eerste identificatiepunt van je bedrijf; het vormt een herkenbaar symbool voor jouw klanten. Mocht je nog niet overtuigd zijn, dan geven we je drie goede redenen waarom een sterk logo onmisbaar is voor jouw merk of bedrijf. 

Jouw klanten herkennen jouw merk of bedrijf aan jouw logo

Heb je een opvallend en herkenbaar logo? Dan zullen klanten dit makkelijker onthouden. Het is de eerste communicatie van jouw bedrijf naar klanten toe en het spreekt zonder woorden voor én over je merk. Heb je bijvoorbeeld al eens een logotest gedaan waarbij de merknamen zijn weggelaten? Je kunt dit heel eenvoudig doen door te googlen naar ‘logo quiz’. Je komt dan al snel een aantal websites en afbeeldingen tegen waar je afbeeldingen van logo’s ziet zonder merknaam. Hoeveel van deze logo’s herken jij? En waaraan herken je dat een logo bij een specifiek bedrijf hoort? Je ziet; een herkenbaar logo maakt van een eenvoudige afbeelding een gouden ei! Laat deze daarom ontwerpen door een ervaren online marketingbureau in Dongen en wordt ook een punt van (h)erkenning.

Je onderscheidt jezelf van concurrenten

Wie kent niet de ‘golden arches’ van McDonalds? Of het appeltje van Apple? Met een sterk logo onderscheidt je jezelf van concurrenten. Je kunt kiezen voor een logo met tekst, maar zoals je merkt uit voorgaande voorbeelden heb je dat soms niet eens nodig om herkenbaar te zijn. En dat is wat je wilt, want je wilt juist niet in dezelfde eenheidsworst vallen als je concurrenten. Een goede reden dus om na te denken over jouw persoonlijke stijl en wensen ten aanzien van jouw nieuwe logo.

Het bevordert merkloyaliteit

Beeld je dit in. Een basic wit T-shirt met daarop het logo van het merk ‘Zeeman’. Wat zou je bereid zijn om voor dit shirt te betalen? Zes euro? Tien euro? En wat verwacht je van de kwaliteit? Nu je dit plaatje in je hoofd hebt, kun je door naar de volgende oefening. Beeld je nu exact hetzelfde witte basic T-shirt in maar dan van Nike. Hoeveel zou je nu bereid zijn om te betalen? Let op, alle producteigenschappen zijn hetzelfde en er zit geen verschil in kwaliteit tussen deze T-shirts. Waarschijnlijk ben je nu bereid om een veel hoger bedrag te betalen voor hetzelfde T-shirt. Waarom is dat zo? En waarom hang je bepaalde waarden aan een merk? Klanten zijn daarnaast ook sneller geneigd om een herhaalaankoop te doen als ze een goede ervaring hebben met een bepaald merk. Een sterk logo is daar een onmisbaar onderdeel van, want het maakt jouw product herkenbaar (en dus veiliger, geliefder, bekender etc.). Denk maar aan de slogan ‘Onbekend maakt onbemind’. Hoe bekender je logo, hoe beter het is voor je merk.

Logomania

En? Sta je al te trappelen om met je eigen logo aan de slag te gaan? Kies dan voor logo design op maat. Een bekend online marketingbureau zoals The Sequel helpt je hier graag bij. Hier regel je niet alleen je logo maar ook je drukwerk. Heb je dus mooi alles in één pakket bij elkaar en jij tilt vanaf dag één jouw bedrijf naar grote hoogtes met jouw legendarische logo!

 

https://thesequel.nl/